Windows, Office ve diğerleri..

.Exe Dosyaları Açılmıyor veya Birlikte Aç Seçeneği Çıkıyor.

Windows 7 ve Vista’da konuyla ilgili bir fix-it mevcut.

http://go.microsoft.com/?linkid=9662689 adresinden indirilebilir durumda.İndirmede veya çalıştırmada sıkıntı yaşanıyorsa manuel olarak da bu işlem yapılabilir.

Görev Yöneticisi’ni açmak için CTRL + SHIFT + ESC‘tuşuna basın.Dosya ‘ yı tıklatın, CTRL tuşuna basılı tutarken aynı anda Yeni görev (Run…)’i tıklatın.Açılan komut isteminde, notepad yazın ve ENTER tuşuna basın.Aşağıdaki metni Not Defteri’ne yapıştırın:

Windows Registry Editor Version 5.00
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\OpenWithList]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\OpenWithProgids]"exefile"=hex(0):

Dosya menüsünden Farklı Kaydet ‘ i tıklatın.Kayıt türü listesinde Tüm dosyalar ‘ ı seçin ve sonra da dosyaya Exe.reg adını verip Kodlama seçeneğinde de Unicode olarak kaydedin.Daha sonra kaydettiğimiz bu dosyayı yine komut isteminde REG IMPORT Exe.reg komutu ile dosyayı sisteme girelim.İşlemler bittikten sonra bilgisayarı yeniden başlatıp kontrol edelim.

48 Comments

  1. Gökşen Anıl's Gravatar Gökşen Anıl
    02 March 2012    

    Sağolun çok işe yaradı hemen sorunum çözüldü.

    • 24 May 2013    

      REG IMPORT Exe.reg sisteme giriyoruz derken ?

  2. Can's Gravatar Can
    05 March 2012    

    Ben Windows 7 Ultimate kullanıyorum. Dediğiniz gibi yapıyorum fakat ctrlye basılı tutarken yeni görev yerine bastığımda siyah ekran çıkıyoru ve cmd.exe yazıyor. Bu sorunu nasıl düzeltebilirim. Bide bazı dosyaları açarken .Net firework aşağıdaki sürümlerinden biri yüklü değil diyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim. .Net Fireworku indirmeye çalıştım fakat yüklenmiyor. Başarısız oldu yazıyor.

    • 05 March 2012    

      Açılması gereken bu siyah ekrandır zaten, yani komut istemi.

  3. Can's Gravatar Can
    06 March 2012    

    Komut istemi açılıo fakat yazılan kodu yapıştırıp enteri tıkladığımda bişey olmuo tekrar bi yazı yazıo altına

  4. muhammed's Gravatar muhammed
    25 April 2012    

    GEÇERSİZ DOSYA BİÇİMİ DİYOR NDEN ??

    • 12 May 2013    

      bende de aynı sorun oldu. geçersiz dosya biçimi diyor

      • asdasd's Gravatar asdasd
        31 August 2013    

        Bendede o sorun var o siyah ekrana yazınca RED le başlayan cümleyi
        hata veriyor

  5. mehmet's Gravatar mehmet
    08 May 2012    

    kaydedip komut menüsündende kayıt ederken, Dosya açılırken Hada oluştu sorunu var.

  6. 12 May 2012    

    benim pcim bouldu bozulan pcim win 7- şuanda xp kullanıyorum ama yanlışlıkla .exe uzantılı dosyayı açarken winrar ile ilişkilendirmişim ve şuanda hiçbir .exe dosyası açılmıyor.lütfen yardım edin çok zor durumdayım.

  7. Ahmet's Gravatar Ahmet
    21 May 2012    

    Ya Arkadaşım Sağolda benim İNdirdiğim Şey .exe Olduğu İçin açılmıyor Ve .dosya yokki .s

  8. erkin's Gravatar erkin
    22 July 2012    

    REG IMPOERT Exe.reg yaptığım zaman
    Hata: Dosya açılırken hata oluştu. Disk veya dosya sistemi hatası olabilir.
    diyor nasıl çözebilirim şimdiden teşekkürler

  9. Levent's Gravatar Levent
    05 November 2012    

    Arkadaslar Komut sistemini acmak icin pc yeniden baslatın acılırken F8 e basın sureklı acılan lısteden secın pc acılınca dırek komut ekranı gelıcek zaten Komut ekranına explorer yazın olusturdugunuz dosyayı Windos un içine atın sonra cıf tıklayın kayıt defterıne ıslensınmı dıye soruyo evet deyin daha sonra soylenen komutu gırın oluyor Notepad yazınca eger acılmıyorsa hıc bısey dırek masa ustunde sag tus yenı metın belgesı olusturu acın o sekılde yapadabılırsınız

    Hocam cok sagol bu arada ellerın dert gormesın formattan kurtardın beni

    • 05 November 2012    

      Rica ederiz :)
      Ek bilgi için de teşekkürler.

  10. yusuf's Gravatar yusuf
    12 November 2012    

    Arkadaslar benpctabletten indiriyorum indirilenler dosyasini tikliyorum ama dosya acilmiyor dio yardim edin

  11. Halil's Gravatar Halil
    19 December 2012    

    Yardımınız için teşekkürler bilgisayarım kendine geldi,herkese tavsiye ediyorum!

  12. Berke's Gravatar Berke
    21 December 2012    

    REG IMPORT Exe.reg komutunu nerden yapabilirim

    • Berke's Gravatar Berke
      21 December 2012    

      acil cavap!!!

    • 21 December 2012    

      komut istemine yazacaksınız bu komutu, başlat menüsünde arama veya çalıştır’a cmd yazıp sağ tıklayarak yönetici olarak çalıştırın.

  13. Dante's Gravatar Dante
    06 January 2013    

    ya hocam şimdi hepsini yapıyorum ama komut istemine REGIMPORTExe.reg yazdığım zaman altına ”regımportexe.reg” iç ya da dış komut,çalıştırılabilir program ya da toplu iş dosyası olarak tanınmıyor.” yazısı çıkıyor direk bir yardımcı olsana sana zahmet.Şimdiden sağ ol.

    • 06 January 2013    

      selam, regimport’tan sonra bosluk birakip deneyin.

      • Dante's Gravatar Dante
        09 January 2013    

        hocam yine olmadı ya.. msn vereyim oradan bir yardımcı olsan nasıl olur ?

        • Dante's Gravatar Dante
          13 January 2013    

          Anlaşıldı format atmak şart oldu sanırım..

          • Emr3's Gravatar Emr3
            13 January 2013    

            Problem çözüldü… Bilen var bilmeyen var.. :D Bunlara hiç gerek yok gerçekten.

  14. 15 January 2013    

    hoca yönetici olarak cmd yi çalıştırıom ama sonra napçam

    • 15 January 2013    

      yazıdaki komutu bir metin belgesine kaydederek adını değiştirin ve uzantısını .reg olarak düzenleyin. sonra reg import dosya.reg (dosyaya verdiğiniz isim) olarak komut isteminden oluşturduğunuz dosyayı çağırın.

  15. yasin's Gravatar yasin
    22 January 2013    

    allah razı olsun senden kardeşim işe yaradı manuel yapamadım normal indirdim :D çok teşekkürler vallaha :D

  16. vedat's Gravatar vedat
    24 January 2013    

    ELİNİZE SAĞLIK SÜPERSİNİZ:)

  17. Samir's Gravatar Samir
    15 February 2013    

    Hocam, bu sorun bende de var. Mikrosoft fix it kullandım, restart istedi, yapdım sorun çözüldü. daha sonra bilgisayarı bi daha kapattım, 1 gün falan sonra açtım, yine aynı sorun, yine fix it ama işe yaramıyor artık. Manuel de yapdum, o da işe yaramadı. başka ne yapa biliriz acaba? Bu sorunu hangi program çıkara bilir? ben advanced system care 6 kullanıyorum ve açıkcası sorunu çıkaran o diye sanıyorum. ola bilirmi? Teşekkürler.

    • 15 February 2013    

      Merhaba,
      Bu sorun birlikte aç seçeneği ile ilgili olmayan başka bir program kullanıldığında ortaya çıkar. Bu işlem kayıt girdilerinde birtakım değişikliğe yol açar ve fix-it bu kayıt girdisindeki bozulmayı düzenler. Siz sistem geri yükleme yaparsanız veya bu bozuk kaydı tekrar geri yükleyecek bir program kullanırsanız, bu sorun da geri gelecektir.

  18. 18 February 2013    

    ya benımkı windows 8 bilemiom ya nere olduk larını yeni pc ya bu bilemedim

  19. 18 March 2013    

    bi video için birlikte aç dedim bütün programlar,oyunlar media playerle açıldı.düzeltemiyorum lütfen yardım edinnn.

  20. gkhn's Gravatar gkhn
    31 May 2013    

    Arkadaşlar ben bilgisayara her hangi bişey yüklerken listeden uygun programı seç çıkıyor yani yükleyemiyorum bunun sebebi ne olabilir ?

    • 08 July 2013    

      dosya hatalı diyor

  21. Kursat's Gravatar Kursat
    28 June 2013    

    Ben bunu yaptım düzeldi ama pc mde bir sorun çıktı format attırmak zorunda kaldım bir sorun olurmu win7 kullanıyorum.

  22. ali's Gravatar ali
    30 June 2013    

    war bende windows 8 var dediğinizi yaptım olmadı hala indiriorum. indirdiğim şeye tıklıorum mağaza açılıor sorunuma çare bulursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler …

    • 20 August 2013    

      kardeş aynen bendede o hata var sorunu bir türlü çözemedim cmd açılmıyor onu açsam yapcam sen yaptıysan sole bende yapiyim

  23. 08 July 2013    

    dosya hatası oldu diyor

  24. errorsolved!!'s Gravatar errorsolved!!
    28 August 2013    

    Çok teşekkürler fix programı sayesinde format atmama gerek kalmadı :D

  25. help's Gravatar help
    12 September 2013    

    arkadaşlar komut istemine reg import Exe.reg hepsi ayrı olcak şekilde yazn bn dendm oldu ayrı ayrı yazın

  26. mustafa's Gravatar mustafa
    14 September 2013    

    yeni not defteri açıp da onları ona yazsak aynı şeye geliyo insanları boktan yere uğraştırıyanuz


  27. Ergün's Gravatar Ergün
    19 September 2013    

    Dediklerinizi yaptım ama son olarak komut kısmına reg import exe.reg yazdıgımda program yada toplu iş dosyası olarak tanınmıyor diyor ? farklı şekillerde denedim ama aynı nerede hata yapıyorum yardımcı olur musunz ?

  28. acil yardım's Gravatar acil yardım
    04 October 2013    

    ya yeter nolur bir yardım edin bıktım reg import exe yazıyom olmuro :(

  29. 10 November 2013    

    arkadaşlar açılan komut sistemine aynen şu şekilde yazılcak

    ……system32>reg import exe.reg (Yazıp Entera basın)
    işlem başarıyla tamamlandı. yazacak.

    Bazıları regimport diye yazıyor olmaz reg boşluk import boşluk exe.reg şeklinde yazılacak

    • Abdullah çelik's Gravatar Abdullah çelik
      27 January 2014    

      ERİŞİM ENGELLENDİ DİYO ÖLE YAZINCA YARDIM EDİN

      • Abdullah çelik's Gravatar Abdullah çelik
        27 January 2014    

        BİDE REG İMPORT Exe.reg yazınca dosaya açılmaıyor diyor yardım edersenz sevinirim

  30. enes's Gravatar enes
    03 February 2014    

    ya farklı calıstır nasıl yapcam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Facebook

MsHowto

Hürriyet Teknoloji

Kaç Kişi Online?